Thursday 8 March 2007

Efter kraftig forsening anlander sa denna blogg... Kommer antagligen vara lite torftig bitvis da jag inte ar i innehav av dator hemma for narvarande, sa passar pa att skriva pa joobet - darav avsaknaden av "prickar", som ni far forestalla er sjalva. Ar inne pa fjarde manaden har nu, och kan i alla fall trana regelbundet nu. Kanns battre, de forsta 3 manaderna var verkligen skit. Aven om det kanns skont att kunna trana blir man snabbt trott pa det nar man kor pa ett medelmattigt gym 5 dagar i veckan. Suget efter att komma ut ar enormt, sarskilt efter att ha hort om Brunos bravader i font. Dessvarre blir det alltid skitvader (eller man kan kanske saga att vadret ar som vanligt) varje gang jag har lyckats styra upp en svang ute. Far se om det blir nat i helgen...
For ovrigt kan jag bara konstatera att det finns manga starka engelsman - i synnerhet en liten lirare som brukar smyga in och fornedra en totalt pa alla problem. Hade ingen aning om vem denne demon var utover fornamnet Dave tills jag sag i engelska Climber att han hade vunnit uttagningarna till engelska landslaget i bouldering...
Imorrn ar det tavling i manchester och jag tror jag ska stalla upp, aven om de verkar ha ett mysko format - lite i stil med boulder open men med 20 problem och 3 forsok pa varje. Efter 3 forsok ar det gonatt, sa aven om du skulle gora alla de hardaste problemen pa fjarde sa blir det inte ens en parentes i protokollet. Ska dock bli lite intressant da den har bouldercupen brukar locka ganska manga duktiga klattrare fran sheffield till manchester. Nagot maste man ju sysselsatta sig med tills det man lyckas hitta jobb och flytta hem till schweden igen.

No comments: